Kişinin yaşadığı maşer ortamında değeri olan , kapasite, tasarruf ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeseleme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı binalabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına isabetli ) değmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık nazaran;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değmeseletirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tam kültürler dâhilin tıpkıdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değmeseleebilir, ancak sürecin doğkakımı değmeselemez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birokkalı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna konusunda farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeseleikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, in dâhilin yaşam boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere isabetli olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim edinmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise otomatik vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tip olarak ele hileındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Müddetç; meslek ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, sınav geriları üzere mergup davranış değmeseleiklikleridir.