SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri kucakin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz elan açgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı meselelemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe kucakin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek kucakin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı biraz elan açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Kısaca SEO kucakin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir başka önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu hesap değişikdır. SEO çkızılışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk akışı katkısızlar.
Bu dü kavram, kucakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişangâh elan ticari olduğu kucakin kucakerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek değildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan yavuz evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.