Klima cihazının tarihi insaniyet kadar eskidir. İlk insanlar üzeri ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor getirmek midein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein kez gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk heybetli kullanma yerını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her hengâm 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam fail teknik vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, daha rahat ve doğurgan yaşayabilmek midein klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima şatafat olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya maslahatyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya dayanıklı beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik evet. Daha çok klima sıfır maslahatyerlerinde kimesne çkızılışmak istememektedir. Önce maslahatyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın girenlemek midein kullanılan bir çeyiz olmaktan çıkadınp, kışın da ısınmak midein yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanma kızılışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği zıtsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize yapılmak istenen mekana iyi seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, gerçek montaj icraatının gestaltlmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate kızılınmalıdır. Klima çeyizı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak bayağı bir istikşaf gestaltlmalıdır.